zondag 3 juni 2012

haken

Zo eindelijk mag ik van mezelf weer schrijven.
Ik had op de blogdag beloofd dat ik vogeltjes zou maken voor Nancy. Nou door het vallen van mijn man en een hoop andere dingen kwam ik daar maar niet toe. Nu heb ik ze eindelijk kunnen maken voor Nancy en ze zijn op de post. Ik had met me zelf afgesproken dat ik niet meer mocht schrijven voor ik het beloofde af had gemaakt.En eindelijk dat heb ik nu gedaan.


Allereerst ben ik een beetje verslaafd aan granny's haken geloof ik, dit ondanks dat ik 2 jaar geleden nog zei nou dat haken is niets voor mij.
Voor mezelf ben ik een tas aan het haken. Dit zijn de kleuren en de granny's.








Toen kwam het volgende project met deze kleuren.
Het is een tas voor mijn dochter geworden. Het patroon komt van de site van Drops.
Hierop staan verschillende patronen.
























Zoals je ziet is Daphne er erg blij mee!












Bij het Kruidvat waren enkele weken geleden van die grote bollen in de aanbieding. Die wilde ik al een poos hebben dus 2 bollen gekocht. Toen had ik ze in huis en wist eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moest. Wat probeersels gemaakt voor een kussen maar het was het allemaal net niet.

Toen maar gewoon begonnen met een ronde te maken en die vond ik erg leuk. Weetje dacht ik ik ga een soort poef maken. Maar ik heb helemaal geen poef. Ik naar de Kwantum gereden en daar zag ik precies het model wat ik zocht. ik kan nooit 1 ding te gelijk kopen dus gelijk maar 2 tegelijk gekocht. Ik had achteraf 1 bol per poef nodig dus dat kwam mooi uit. dus kan ik toch allebei de poefjes bekleden.




















Wat ook nog leuk is om te doen als je een punnikmolen heb. Een lange sliert maken en die met aslan op een vaas plakken zoals hier. Dit is ook leuk om met kinderen te doen.
Het kan natuurlijk om allerlei soorten flesjes of potjes.













Ook heb ik het keukenraam weer eens een nieuwe look gegeven. Ik was even de hartjes zat en vond het leuk om dit te combineren met vogeltjes en huisjes. Op het raam heb ik met raamfolie vogeltjes en een huisje geplakt. Dit had ik gezien bij Nancy die dit met haar cuttle bug maakt. Ik heb zelf het vogeltje en huisje van internet afgehaald, deze afgedrukt op papier en toen nagetekend op raamfolie.

   Daarna nog even 2 vogeltjes gemaakt en die bovenop de stok vast gemaakt.
Ik wens jullie heel veel knutsel, brei, haak en andere hobby plezier en tot gauw maar weer want jullie maken prachtige dingen heb ik wel gezien! 

Groetjes monique

4 opmerkingen:

  1. Mooie dingen heb je gemaakt!!
    Die poef vind ik helemaal geweldig!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, fijn om weer wat van je te horen Monique!
    Wat ben jij druk geweest. Leuke dingen allemaal. De tas voor je dochter vind ik super, maar het vogelhuisje op het raam is ook prachtig. Wat een mooi plaatje, zo samen met de vogeltjes op de stok.
    Goeie tip om aslan te gebruiken, maar dubbelzijdig plakband gaat ook.
    Je poefjes vind ik super. Het is even werken met dat dikke spul, maar het resultaat mag er zijn...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht even dat je niet meer aan het handwerken was, maar gelukkig, je hebt niet stil gezeten ;-) Je bent zelfs heel druk bezig geweest! Leuk allemaal! Zowel de tassen, als de krukjes, als je raamdecoratie.
    Ik heb ook een bol met dat tricot-garen liggen, ik ben benieuwd hoe dat werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn weer iets van je te lezen! Ik ben heel nieuwsgierig.. ;-) Maar je hebt veel gedaan zeg! Leuk!!!! De tas is mooi! De krukjes ook! En je raamdecoratie gewoon uitgeknipt? goed zeg!! Ik had er ook wel voor je uit willen stansen hoor ;-)
    Ik laat je weten wanneer de vogeltjes zijn aangekomen!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen