maandag 2 juli 2012

Hardanger

Morgen weer naar hardanger. Ik ben al aardig verder gegaan thuis. Tot nu toe alleen maar de platsteken gedaan hier ben ik bij klaar mee.
 Het hardroze is een dunnere draad.
Als ik helemaal klaar ben met alle platsteken dan kan ik beginnen met het spijlen zoals ze dat noemen. Dit gaat ook met een dunnere draad dan de platsteken. In mijn geval word dat dus weer de hardroze kleur.
Ik ga eigenlijk de vierkantjes die je nu nog grijs zie en die grote driehoeken aan de punten opvullen met het spijlen en ook de grijze draden weg knippen zodat je er gaten ik krijg. Dat is eigenlijk wat je vaak zie bij hardanger dingen, en wat het vind ik juist zo mooi maakt. Alle steken die je ook erop maakt moet je ook volgens een bepaald patroon steken anders kan je straks geen draden wegknippen en krijg je problemen dat het uit elkaar gaat vallen.
Tussen  door ook druk gehad met de kinderen hier en daar brengen, overal hebben ze afsluiting van het seizoen. Bij de korfbal bij het paardrijden en mijn oudste dochter zit nu in groep 8 dus deze week ook een uitvoering van de musical.
Dus ik allerlei dingen maken voor de juffen en meester van de kinderen. Voor de juf van groep 8 ben ik ook wat leuks aan het maken samen met de kinderen maar daar schijf ik volgende week wel over want je weet nooit wie wat leest. Ik wens jullie allemaal een fijne week en tot blogs!
Groetjes monique


6 opmerkingen:

  1. Oh Monique..., wat mooi is dat hardangerwerk van je! Ik kom het niet zo vaak meer tegen...
    In een oude Ariadne kwam ik de techniek tegen, uitgelegd als basis. Ik hoop er een soort stekenlap mee te gaan maken, lijkt me zo leuk!
    Ik vind jouw kleurschakeringen zo mooi...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit toch prachtig. Ik heb het in een ver verleden ook weleens gedaan en heb nog wat patronen klaarliggen. Ook een boek uit Spanje met heel mooie motieven. Maar ja, de tijd he? Jouw werkstuk vordert in ieder geval gestaag. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks dat ik niet van roze houd vind ik jouw kleurverloop hartstikke mooi, het past op één of andere manier heel goed bij je.
    Mooi werk hoor,ik ben totaal niet bekend met de techniek (natuurlijk wel eens wat van gezien), maar het ziet er chique uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel leuk om te zien, dat je er mee bezig bent.. vordert elke keer weer.. Heb ik geloof ik al eens gezegd: heb ook al eens kussentjes ervan gemaakt.. spijtig.. versleten.. Als ik het bij jou zie, denk ik: wil ik ooit ook wel weer eens gaan doen.. Zooo mooi én bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat wordt het mooi. Waar heb je les? Bij Nicole soms?

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dit wordt prachtig zeg en wat een mooi patroon.
    en je lampje is super zeg.
    ik heb dit niet in mijn vingertjes, maar het lijkt mij heerlijk werk om te doen.
    ook nog bedankt voor je bezoekje op deze regenachtige zondag.
    groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen