zaterdag 16 februari 2013

haken

 Kussen twee is ook af
Hij is het zelfde als nr 1 maar deze is met meer wit.
Verder heb ik naast het verzorgen van mijn zoontje die bijna twee weken thuis is geweest met griep en middenoorontsteking veel zitten haken.
Als hij hoge koorts heeft dan wij hij het liefst dat ik bij hem zit.
Deze vaasjes heb ik nu al drie kaar gemaakt. Deze zijn voor mezelf.
Voor mijn moeder die jarig was heb ik ze in het wit gemaakt met een mooie witte zijde tulp erin.
Dat zag er ook erg mooi en strak uit.
En voor een vriendin van mij heb ik ze in het paars gemaakt voor haar nieuwe baan.
Het zijn lege flessen wijn van de Lidl.
Nu wil het geval dat ik zelf niet drink dus deze heb ik via via gehad.
Het zijn mooie gladde flessen met verder niets erop.
Ook is mijn vriendin nog een dagje geweest en we knutselen dan ook altijd.
Nu hadden we garen bij de action en een patroon van een rendier.
Best zwaar om mee te werken vond ik, zeker voor mijn handen.
Maar goed we waren klaar en toen hebben we erg gelachen om te resultaat.
Deze was van mij.
Volgens mijn zoontje was die tegen een raam aangelopen....hahaha
Die van mijn vriendin heb ik helaas geen foto van maar die leek meer op een hond met grote oren.
Zij haakt losser en het gewei zakte elke keer in een leken wel hangoren.
Dus grote lol gehad voor weinig geld want die bollen waren geloof ik nog geen 5 euro.

En dit is mijn nieuwe aanwinst!
Zo een wilde ik al zo lang hebben!
Dus dat had ik tegen verschillende mensen gezegt: als je die nog eens tegen kom.....
En een paar dagen geleden komt de buurvrouw van een paar huizen verder ermee aan. Of dat iets voor mij was.
Nou ik vond hem geweldig!
Hij staat u te pronken in onze huiskamer.
Nu hoop ik nog eens wat oude naaispullen die er normaal inzitten op de kop te kunnen tikken.
Verder wil ik de mensen bedanken die op mijn blog reageren.
Ik vind het zo leuk om te lezen wat andere mensen van je spullen vinden en tips zijn ook altijd welkom!
Groetjes en tot gauw!
Monique



8 opmerkingen:

  1. De vaasjes zijn prachtig! Heel chique ziet het er uit.
    Je kussens zijn ook leuk, lekker vrolijk :-)
    Misschien helpt een bolletje als neus om er een echt rendier van te maken?
    Mooie naaidoos!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zijn je vaasjes en dat rendier ach de volgende keer beter, ik vind hem wel guitig!! Leuke aanwinst die naaidoos!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh..., zo'n naaidoos is het einde! Ja, die zou ik ook wel willen hebben..
    Je bent super aan de haak geweest Monique.., leuke dingen hebt je gemaakt. Leuke kleurtjes ook!

    Fijn weekend, groetjes Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo grappig: ik kan jouw granny-square kussens zien dat je linkshandig bent! ;-) Ik ben inmiddels bezig aan het tunisch haken. Resultaat binnenkort op m'n blog.
    Groet, Anco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoe kan je dat zien dan?
      Ik ben benieuwd?
      Groetjes monique

      Verwijderen
    2. Inderdaad, nu ik er op gewezen word, zie ik het ook :-)
      Rechtshandig "draait" het vierkant iets de andere kant op... ;-)

      Verwijderen
    3. Ja, zo is dat, er zit altijd een beetje draaiing in een granny square! `t Is nooit helemaal vierkant, tenzij je per toer het werk omkeert (zoals bij gewoon haken).
      Ik weet nog, Monique, dat ik `t lastig vond om jou als linkshandige (terwijl ik zelf rechts ben) te leren hoe je een bloem moest haken ......
      Groet, Anco

      Verwijderen
  5. Kan die buurvrouw ook eens bij mij langskomen? Ik wil graag een witte klepbank....
    Groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen