vrijdag 1 februari 2013

letterbak sal


He he eindelijk is het de eerste van de maand.
Dan kan je laten zien  hoever je bent met je letterbak en kan je ook zien hoe ver anderen gekomen zijn en wat voor moois iedereen gemaakt heeft.
Afgelopen maandag het ik even lekker tijd om mijn eerste letters van mijn alfabet eens te bewerken zodat ik ze in de letterbak kon doen. Na verschillend dagen van meten uitzoeken was ik begonnen met het alfabet en naar een paar avondje werken was ik tot de letter I gekomen. Omdat ik het de rest van deze week druk had dacht ik maandag weetje ik ga ze erin doen de rest van de week heb ik toch geen tijd.
Dus strijkplank er bij,vlieseline er op, zakdoek erover en strijken maar..... ja hoor wat denk je vlieseline op zijn kop erop gedaan dus alles aan zakdoek vast.
Oke kan gebeuren.
Nog een keer en alles ging goed en zat er mooi strak op.
In de letters 1 voor 1 uitgeknipt en dacht goh wat zijn ze klein. Ik nameten.......neeeeeee ik was vergeten er aan elke kant 1.5 cm bij teknippen voor het omvouwen. Grrrrrrrrrrrr alles voor niets gedaan dus...
Het kon de prullenbak in...............
Na verschillende bakken koffie en wat gemopper ( ik was gelukkig alleen thuis) de draad letterlijk en figuurlijk weer op gemaakt en maar weer opnieuw begonnen met .........juist de A
Dus........ ik kan jullie nog niet veel laten zien.
Ik ben weer stug aan het verder borduren en ben inmiddels bij letter E en kijk met volle bewondering naar de vorderingen die jullie gemaakt hebben.
Ik hoop dat ik de volgende maand wat meer kan laten zien.
Tot dan!
Groetjes monique.





 

13 opmerkingen:

  1. Wat een pech. Ja het voorbereidend werk kost heel veel tijd. Maar daar heb je later weer baat bij. Het uitmeten van het karton is ook nog heel veel werk.
    Succes ermee !
    Groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok Moniek wat een vervelend begin! maar de aanhoder wint!
    Succes en groeten, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei,dat zat niet mee!Maar je bent gewoon overnieuw begonnen,klasse hoor!Wij borduursters laten ons niet zo gauw kisten he? Succes met de letters!Ik ben nog maar tot de F...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei wat zonde nou toch. dit overkomt je natuurlijk nooit meer.
    Succes maar weer.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doe je er toch een randje stof langs? Of is dat niet de bedoeling? Leuk, zo'n randje ruitjesstof....
    Groeten,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat een pech! Niet opgeven hoor, daar is het veel te leuk voor...

    Gr. Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooo dat zou ik nou ook kunnen doen hihi maar komt nu vast goed!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pech Monique je was al zover met borduren. Super dat je weer met goede moed opnieuw begonnen bent. Ik vind je alfabet erg mooi. Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is echt een geduld klusje ...
    Succes ermee ...

    Groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Monique, wat een pech... Maar idd... je kunt het beste maar gewoon opnieuw beginnen, dan is de ergernis het eerste weg!
    Ik vind het wel prachtige letters die je maakt.
    En al die kopspeldjes; heel herkenbaar.. ik zit hier ook vaak op deze manier te tellen of het allemaal goed verdeeld is!
    Succes verder, het gaat vast goedkomen.

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat jammer je kunt de borduurtjes ook nog voor iets anders gebruiken. Ik meet aales uit op de grote lap en knip aales later pas uit. Succes met borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooohhhhhh, wat zonde!!!!!
    Veel succes met het borduren en hopelijk kan je ons snel war meer laten zien....
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat balen zeg!! Ik ben er ook maar niet aan begonnen. Te veel werk en te weinig tijd. Maar het wordt uiteindelijk vast prachtig!!! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen